16.03.2020 MOOIE AFLEIDING.....
In het weekend van 7 en 8 maart 2020 is nog net op de valreep de Antwerp Classic
Salon gehouden. Zo'n evenement zou vanaf nu in verband met de
aangescherpte maatregelen vanwege het coronavirus waarschijnlijk wel afgelast
zijn. Maar het was nog even genieten van de vele oldtimers op deze
beurs. Naast de gebruikelijke veelheid aan Porsches, Jaguars, Mercedes enz. een
opvallende stand van een Belgische specialist die zich met name
bezig houdt met de Ford Escort mk1 en mk 2. Hij bouwt Escorts in verschillende
stadia: zowel full rally, die eigenlijk niet op de openbare weg mogen,
als wegversies van deze steeds in populariteit stijgende Fords.
Een bedrijf in dezelfde tijdgeest is Guy Moerenhout Racing. Moerenhout runt een
museum met in hoofdzaak italiaanse auto's uit de roemruchte zeventiger
jaren rallyscene met daarin een specialisatie van Abarth. Maar opvallend was
zijn presentatie op de beurs van een opvallende collectie Lada's waarme wordt
deelgenomen aan historic rally's.
Uiteraard was er volop aanbod van automobilia en kleding uit vroeger tijden die
steeds gebruikelijker wordt voor de deelnemers aan auto-evenementen.
Nout Classic Car Service presenteerde zich ook in Antwerpen. Het bedrijf uit
Dirksland is naast de verkoop van exclusieve oldtimers met name gericht
op toprestauraties van Jaguar. De kale aluminium Jaguar E-type carrosserie trok
samen met een complete E-type aandrijflijn dan ook volop aandacht.
Chris Platteeuw imaging heeft onlangs het fotowerk verzorgd voor een exclusieve
brochure van dit bedrijf. Daarvan tonen we onderstaand een aantal
foto's.
Chassis met motor en aandrijflijn van een Jaguar E-type.
Zo komt menig E-type binnen bij Nout Classic Car.
Een showroom met steeds wisselend aanbod.
TERUG NAAR WWW.RBNN.NL
04.03.2017 GENIETEN OP CLASSICSALON ANTWERPEN
Ieder zichzelf respecterende organisatie besteedt dit jaar wel aandacht aan het
70-jarig bestaan van Ferrari. Op de 40e Antwerp Classic Salon vormen
een selectie van zo'n 15 topstukken uit de Ferrari-historie de blikvangers van
deze oldtimerbeurs. Daarnaast bieden ook de handelaren hun topstukken
te koop aan en presenteren de vele autoliefhebbersclubs hun juweeltjes. Ook de
liefhebbers van automobilia komen ruim aan hun trekken. Miniatuurauto's,
onderdelen, reclameborden, alles was er. Her en der ook een trapauto. Voor een
'racer' met trappers moest 2100 euro worden neergeteld. Opvallend ook
de toename van de aanbieders van kleding in de traditionele 'britishstyle'-kleding
met vooral veel groen- en bruintinten en ruitjes....
De liefhebber van auto's en alles wat daarbij hoort kwam in Antwerpen
ruimschoots aan z'n trekken.
Op de showstand rond 70 jaar Ferrari had men in samenwerking met de Ferrari Club
Belgio een aantal unieke exemplaren uitgestald. Een 512 BB LM met
racehistorie. Links een ex--Michele Alboreto/Gerhard Berger Formule I bolide uit
het seizoen 1987.
De 512 BB "European University" was gebouwd voor het seizoen 1981. Reed onder
meer de 24 Uren van Le Mans met de rijders Pierre Dieudonne, Jean
Xhenceval en Jean-Paul Libert.
Een raceauto die eigenlijk nooit racehistorie gemaakt heeft, ondanks dat hij
daar wel alle kwalificaties voor had. De F40 werd ontworpen ter gelegenheid
van de 40ste verjaardag van Ferrari in 1987. De auto ontbeerde iedere luxe die
op dat moment wel onderdeel begon te vormen van de
gemiddelde supercar,
waarmee met door Monaco cruisde. Het blijft een der
mooiste Ferrari creaties ooit.......
alles Ferrari-rood.......
780 pk.......Yup, nie minder...... De gewone Ferrari F12 had er 740 aan boord,
maar deze F12 tdf (Tour de France) uit 2016 kreeg er nog 40 extra......
In 2,9 seconden zit je van 0-100 kilometer.....Als de achterwieletjes niet
teveel spinnen natuurlijk. Maar da's ff oefenen.
Ook mooi was een MG met volledige aluminium body en een compressor die net als
destijds bij de blower-Bentley's voor op de auto gemonteerd was.
De compressor achter een opklapbaar carrosseriedeel.
Bijpassende helmpjes....
De stand van Nout
Classic Cars uit Middelharnis. Daar schitterde deze smetteloze Jumbo-gele Honda S800 coupe.
Eigenlijk stond ie er niet te koop te
wezen......als het aan de echtgenoot
van restaurateur Andre Nout ligt...Maar da's een heel lang verhaal.
Verderop een cabrioversie van de Honda S800 voor 42.500 euro......
Ook hartstikke leuk maar verschrikkelijk duur zijn de nostalgische trapauto's.
Dit schattige racertje met gescheurde bandjes mocht mee voor 2100
euro.....Wanneer hebben wij die van ons ook weer met de oud ijzerboer
meegegeven......
Ook op de stands van de commerciele stands veel Ferrari....
Er is 'de auto van je dromen', maar dit is wel 'de auto van je nachtmerrie'. Al
heb je d'r maar 1 keer in gereden.
Bij de Antwerpse American Cars Enthousiasts stond op de stand enkel een
Amerikaanse lijkwagen als protest tegen de onlangs door Antwerpen
ingesteld milieuzones, waarmee het centrum van de stad in een klap
ontoegankelijk is voor oudere auto's.
Je hoeft niet te raden waar de power vandaan komt....
Creation & vente de chapeaux & accesoires uit Marcq en Baroel (France)
In navolging van het Goodwood event in Groot Brittannie gaan steeds meer
oldtimerliefhebbers over tot de aanschaf van bijpassende kleding.....
Chevrolet 1955
Hoeveel mensen zouden hiervan dromen....kamperen met een VW spijlbus T1......
Al loopt in sommige gevallen de barbeque wat uit de hand.........
Pracht interieur van een Mercedes SL190 cabriolet......waarvan de prijzen
inmiddels rond de 100.000 euro liggen.
Niet alleen klassiekers en youngtimers...
TERUG NAAR WWW.RBNN.NL